Concediu cu rock si munti – Episodul 4: Grote, pietre, soparle si multi aburi

izvoarele-lui-hercule_resize.jpgPrima dimineata la Herculane a fost un soc. Era foarte, foarte cald fata de ceea ce ne asteptasem. Dar cel putin nu ne mai ardea asfaltul, asa ca am hotarat sa ne incercam puterile cu un mic traseu. Mai intai am trecut pe la un centru de informare care oferea informatii despre Parcul Naţional Domogled-Valea Cernei. Cei de acolo ne-au potolit intrucatva temerile cu privire la vipere, desi veti vedea mai tarziu ca nimic nu era exclus…

in-grota-hotilor_resize.jpggrota-hotilor_resize.jpgAm ales sa mergem la Grota Hotilor (sau a Haiducilor) si la Grota cu Aburi. Drumul pana la Grota Haiducilor e foarte scurt (10 min) si implica in principal urcarea unor scari aflate in vecinatatea Hotelului Roman (foarte naspa hotelul, nu mergeti). Pestera servea drept adapost hotilor care faceau multe victime pe aici in vremurile de demult. Patrunzand in interior, spre dreapta, ajungi deodata intr-un coridor larg, a carui boltitura neregulata este compusa dintr-un amestec de stanci ciudate si infioratoare, ce se imbina sus de tot in forma de unghi. Despicatura de dinafara se prelungeste pana la un zid de bolovani, ce o micsoreaza, dar care lasa totusi sa intre in pestera lumina zilei.

la-grota-cu-aburi_resize.jpgIn schimb, drumul spre Grota cu aburi a fost mai lung (circa o ora). Potecile au fost simplu de abordat, dar soparlele care fosneau printre frunze s-au jucat cu nervii nostri. Cand am ajuns sus, deja apa era pe sfarsite (desi luasem o sticla plina) si prevedeam deja o coborare insetata. Grota propriu-zisa este plasata sub o culme, dupa o coborare pe pietre. E o pestera ingusta, incarcata cu vaporii degajati de apa unui izvor termal care tasneste prin crapaturile peretelui din stinga; peretii sunt negri-verzui. Intoarcerea a fost crunta. Am rationalizat apa, iar dintre toti trei, numai Vio si-a pastrat cumpatul. Cand am ajuns la hotel Roman, ne-am repezit la frigiderul de la bar. A fost prima data cand am baut apa si bere in acelasi timp.